Jeg har oplevet den ultimative kundeservice.
Der snakkes meget om den dårlige kundeservice i danske butikker – det skulle åbenbart være specielt slemt her i København.
Så nu fortæller jeg, hvor du får den ultimative kundeservice oplevelse.
Jeps. De der butikker hvor man ender op med at betale lidt over 300 kroner for en bamse, med hjerte og tøj.
For det man køber er ikke en bamse – det er en oplevelse. Jaja, en bamse oplevelse for de små, men de (under 18) piger som arbejder der er også en oplevelse. Jeg har sjældent fået så indlevende og varm en oplevelse i en butik. Faktisk havde jeg helt glemt at unge piger kan være andet end ligeglade og fraværende, når de er service medarbejdere.
Den først pige, man kommer rigtig i kontakt, skal fylde bamsen med hjerte og fyld – det er en længere historie med nus og pust og kys af det lille hjerte. Der skal hoppes og både bamser og mor og far skal have et kram. Hele familien bliver trukket ind i den lille seance. Pigen her levede sig helt ind i det – vi havde to drenge som skulle have bamser fyldt på samme tid. Det tog hun med, og hun kunne begge deres navne, hele vejen igennem og brugte dem korrekt.
Når tøj er valgt, skal man betale – det er også en større historie hvor der skal laves et hus som bamsen kan leve i, de skal have slips på og alt sammen involverer ungerne, imens far og mor stille og roligt og vedkommende bliver hjulpet igennem dankort maskinen. Den sidste pige her var så sød, at jeg havde lyst til at hoppe over disken og give hende et knus.
Det virkede helt overvældende for mig – og det var et hårdt spring, at bliver betjent af en ligegyldig og øjenkontakts fjendsk fastfood ekspedient et øjeblik efter. Velkommen til virkeligheden.
Hvis jeg havde en butik, ville alle nye ansatte få et gavekort til Build-a-Bear, med en instruks om at tage et barn under armen og så holde øjne og øre åbne. Der er meget at lære.